[Logotyp JIC Media AB]

JIC Media AB, Lindholmsvägen 22, SE-417 57 Göteborg
Telefon: +46 (0)31 23 77 50 Mobil: +46 (0)708 23 77 51
Epost: info@jicmedia.se

 Hem   Journalistik   Projekt   Medieträning   Om JIC Media   Kontakt 
 

Monica Hirsch, Curriculum Vitae

Arbetslivserfarenhet

1991- JIC Media AB - ett oberoende medieföretag

Uppdrag:

  • Trans Vision Volvo, projektledare för Volvokoncernens deltagande på världsutställningen i Sevilla, Expo '92. Ansvar för genomförande. Uppdragsgivare: AB Volvo.
  • Intern företagsinformation och informationsplanering i Volvo Aerogruppen. Uppdragsgivare: Volvo Aero Corporation.
  • Dokumentation av privatiseringen av FFV Aerotech Division Motor. Uppdragsgivare: Volvo Aero Corporation och Volvo Aero Support AB.
  • Bilkriget, TV-dokumentär i fyra avsnitt. Produktionsstart 1994. Idé och manus. Producenter: GötaFilm och Sveriges Television Region Väst. Visad i svensk TV 1996.
  • Nyhetsartiklar och reportage i dagspress, vecko-, bransch- och företagsmagasin.
  • Informations- och kommunikationsutveckling i företag och organisationer.
  • Skrift för och om Backa Teater.
  • Medieutbildningar.
  • Dokumentärfilmen Bara dom inte dödar mig. Uppdragsgivare: Levande historia i Göteborg, Göteborgs Stad.
  • Dokumentära berättelser. Uppdragsgivare: Levande historia i Göteborg, Göteborgs stad.
  • Boken Bara dom inte dödar mig, Jerzy och Teodora, två livsdokument. Uppdragsgivare: Levande historia i Göteborg, Göteborgs Stad.
  • Dokumentärfilmen Öppet fönster. Uppdragsgivare Göteborgs stad Örgryte.
  • Reportagefilmen Frukostklubben. Uppdragsgivare Senior Göteborg, Göteborgs Stad.
  • Boken Jag tänker på det som varit varje dag. Uppdragsgivare: Levande historia i Göteborg, Göteborgs Stad.
  • Det tysta arvet, kunskapsprojekt och reportageserie i Svenska Dagbladet i samarbete med Helena Östlund.
  • Den romska sagoboken Det var en gång det som inte var i samarbetet med Bagir Kwiek. Utgiven av Kabusa Böcker på svenska och romani chib.

1991 Manager In-Group Communication, AB Volvo

Projektledare för Volvokoncernens deltagande på världsutställningen i Sevilla, Expo '92. Administrativt och kreativt ansvar. Utvecklar och startar elektronisk internationell chefsinformation, Circleline.

1990 - 1991 Manager Market Communication, AB Volvo

Projektledare för Volvokoncernens deltagande på världsutställningen, Expo '92.

1987 - 1990 Chefredaktör Volvo Monitor, AB Volvo

Magasin med 11 nummer per år, 8 på svenska och 3 på engelska åren 1984-1990. Tidningen har inget redaktionsråd. Görs helt och hållet av sin redaktion.

1984 - 1987 Journalist Volvo Monitor

1973 - 1984 Journalist Göteborgs Tidningen (GT)

Bl a allmänreporter på centralredaktionen. Reportage och serier i samhällsaktuella frågor.

1972 - 1973 Journalistaspirant Expressen

Nyhetsreporter vid centralredaktionen i Stockholm och riksredaktionen i Göteborg.

1971 - 1972 Frilansjournalist/Fotograf