[Logotyp JIC Media AB]

JIC Media AB, Lindholmsvägen 22, S-417 57 Göteborg
Telefon: +46 (0)31 23 77 50 Mobil: +46 (0)708 23 77 51
Epost: 

 Hem   Journalistik   Projekt   Utbildningar   Om JIC Media   Kontakt 
 

Pressen om Bilkriget

"TV är kvinnornas medium framför alla vilket också markeras i TV 2 av serien Bilkriget där inte bara två kvinnor står bakom sändningen utan också för den betydelse för programkvaliteten som ligger i medarbetare med insikter."

En framtidsvy i bilfabriken

Stephan Lövgren i GP. Publicerad 1996-01-02.

Det skall villigt erkännas att det är löjligt tidigt för en så förhastad slutsats. Men Bilkriget, en reportageserie som visas fyra kvällar i följd i tvåan nästa vecka, start i morgon kväll, KAN vara det mest angelägna som visas i TV nästa år.

Tjejerna mitt i bilkriget

Lars Olof Berglund i Aftonbladet. Publicerad 1995-12-28.

Årets första vecka gör TV 2, som TV 2 heter numera, en jättesatsning på "Bilkriget" - kampen mellan världens bilindustrier. Fyra kvällar i rad med start på nyårsdagen. Kvinnor får en stor roll i serien och det är också två kvinnor, som ligger bakom både idén och reportagen.

Allt om bilen i fyra delar

Patrik Andersson i GP. Publicerad 1995-12-15.

Bilkriget skärskådar bilen och bilindustrin både på bredden och på djupet. I fyra delar på bästa sändningstid. Men några färdiga lösningar bjuder den inte på.